OPIS I STRUKTURA STUDIJA
Studij je ustrojen kao dio cjeloživotnoga obrazovanja, kao stručna edukacija koja početnicima nudi uvod u područje biblioterapije, a znalcima nadogradnju i stručno usavršavanje.
Studij je autorski rad udruge Balans centar za biblioterapiju i logopedagogiju nastao na osnovu iskustva stečenog u 15 godina istraživanja literature, vođenja biblioterapijskih radionica, predavanja i seminara te na osnovu studija biblioterapije pri International Federation for Biblio/Poetry Therapy (IFBT).
Koncepcijski je nastao iz Biblioterapijskog laboratorija, šestomjesečnog edukativno-iskustvenog ciklusa biblioterapijskih radionica koje udruga Balans centar uspješno provodi posljednje četiri godine. Radionice Biblioterapijskog laboratorija autorski su rad Ivane Bašić i Ive Šišak, predsjednice i dopredsjednice udruge.
Prva godina studija pruža elementarnu edukaciju iz područja biblioterapije.
Studenti će tijekom prve godine studija:
- upoznati osnove grupnoga rada u biblioterapijskim radionicama
- upoznati literaturu koja reflektira teme važne za razumijevanje biblioterapjjskih koncepata
- izvještiti se u studioznom praćenju svog rada i pisanju refleksivnih osvrta
- upoznati se s raznim metodama terapijskog i dnevničkog pisanja koje se koriste u biblioterapijskim radionicama
- samostalno izraditi i provesti plan dvije biblioterapijske radionice uz mentorstvo predavača
Studij obuhvaća:
- šestomjesečni ciklus Biblioterapijskog laboratorija (18 sati grupnog rada; radionice se održavaju uživo, jednom mjesečno, u knjižnici OŠ Mladost, u Zagrebu)
- pet online radionica terapijskog pisanja (10 sati grupnog rada)
- pet online radionica dnevničkog pisanja (10 sati grupnog rada)
- dva teorijska predmeta iz područja biblioterapije (6 sati teorijske nastave u prvom i 6 sati teorijske nastave u drugom semestru) i završni rad na jednu od odabranih tema (pet do najviše sedam kartica teksta)
- organizaciju i provođenje dvije samostalne biblioterapijske radionice uz pomoć mentora (određivanje ciljeva, izrada plana rada, odabir teksta i vježbi unutar radionice; 4 individualna savjetodavna mentorska sata i komunikacija putem e-pošte)
Polaznici će nakon svakog susreta uživo ili online dobiti uputu za pisanje refleksivnih osvrta na određenu temu. Cilj je stalno povezivanje teorije i prakse te promišljanje mogućnosti korištenja naučenih metoda u radu s postojećim ili ciljanim skupinama. Osvrti se ne vrednuju od strane predavača, ali su obvezni dio individualnog studioznog rada.
Polaznici će, osim uputa i savjeta za pisanje osvrta, dobiti i skripte kojima će se moći koristiti tijekom studija i kasnije, u daljnjoj izobrazbi u području biblioterapije.
Za dobivanje potvrde o završenoj prvoj godini studija polaznici su obvezni ispuniti većinu svojih studentskih obveza, od čega je potrebno:
- najmanje četiri dolaska na susrete Biblioterapijskog laboratorija, uz pripadajuće obveze pisanja refleksivnih osvrta
- najmanje tri dolaska na radionice terapijskog i tri dolaska na radionice dnevničkog pisanja, uz pripadajuće obveze pisanja refleksivnih osvrta
- najmanje osam sata teorijske nastave iz dva teorijska predmeta
- završni rad na odabranu temu
- organizacija dvije samostalne radionice uz pomoć mentora
Nakon završene prve godine studija polaznici dobivaju potvrdu udruge o stečenim kompetencijama s brojem odslušanih sati i specifikacijama sadržaja koje su odslušali tijekom studija.
Potvrdom polaznici ne postaju biblioterapeuti, već mogu koristiti tehnike biblioterapije unutar područja kojim se bave. Drugim riječima, ovaj program služi za proširivanje znanja o upotrebi različitih biblioterapijskih metoda u radu sa skupinama i pojedincima.
Nakon osnovne naobrazbe studij biblioterapije bit će moguće nastaviti na višim godinama studija koje će se temeljiti na teorijskim predmetima i mentorskom praćenju u radu s pojedincima i grupama, kroz podršku i pomoć u pripremama biblioterapijskih radionica.
Za upis studija biblioterapije poželjna su određena predznanja iz humanističkih znanosti i opće psihologije.
ŠKOLARINA
Godišnja školarina za prvu godinu studija iznosi 820 eura za 2025./2026.-u.
POPUST na školarinu – više opcija:
Školarinu je moguće uplatiti u cijelosti uz 10% popusta, što iznosi 738 eura ili u 10 rata (mjesečno 82 eura).
Članovi udruge imaju popust 20 % za plaćanje u cijelosti (656 eura) ili -10 % za plaćanje u 10 rata (mjesečno 74 eura).
(Informirajte se kako postati naš član ovdje: https://www.balanscentar.hr/clanstvo/)
Prilikom upisa uplaćuje se upisnina u iznosu od 15 eura.
Upisnine su oslobođeni članovi udruge.
Polaznike koji su već sudjelovali u jednom od šestomjesečnih ciklusa Bibioterapijskog laboratorija molimo da nam se jave putem e-maila (balans.centar@gmail.com) kako bismo im ponudili prilagođeni paket studentskih obveza.
Školarina se uplaćuje na žiro račun udruge Balans centar za biblioterapiju i logopedagogiju, Rapska 37/1, Zagreb, najkasnije do 15.-og u mjesecu (za obročne uplate) na IBAN HR8123400091110997001
Više informacija o studiju možete dobiti i putem e-maila balans.centar@gmail.com ili putem mobilnog telefona na broj 095 198 95 57 (Ivana Bašić, voditeljica studija).
Udruga Balans centar od samog je početka svoga rada, od 2011. godine, posvećena edukaciji te u skladu sa svojim ciljevima sva stečena novčana sredstva ulaže u stvaranje programa, okupljanje stručnjaka i stvaranje mreže podrške za studente biblioterapije i poetske terapije. Sredstva prikupljena uplatama studija bit će uložena u organizaciju novih edukacija i tiskanje materijala potrebnih za daljnji razvoj ovog područja.
PREDAVAČICE I MENTORICE NA PRVOJ STUDIJSKOJ GODINI:
Ivana Bašić, profesorica književnosti, logoterapeutkinja, knjižničarka, predsjednica udruge Balans centar za biblioterapiju, edukantica na studiju biblioterapije pri International Federation for Biblio/Poetry Therapy (IFBPT). Autorica je knjige Biblioterapija i poetska terapija – priručnik za početnike (2011.) s kojom započinje graditi zajednicu, sastavljenu uglavnom od profesora književnosti, knjižničara, psihologa, pedagoga, socijalnih radnika, medicinskih sestara i liječnika, okupljenu oko biblioterapije i poetske terapije. Od 2012. godine provodi radionice, organizira seminare, surađuje sa školskim i gradskim knjižnicama te visokoškolskim ustanovama diljem Republike Hrvatske i šire. Više puta gostovala je kao naslovna predavačica na međunarodnim skupovima, a biblioterapiju je predstavila i na dvije TEDx konferencije, u Koprivnici 2015. godine i u Virovitici 2025. godine.
Iva Šišak, profesorica filozofije i religijskih znanosti, školska knjižničarka savjetnica, Gestalt terapeutkinja, dopredsjednica udruge Balans centar za biblioterapiju. U svojoj radnoj sredini provodi biblioterapijske radionice s djecom i mladima u svrhu osobnog i socijalnog razvoja, a posljednjih godina posebno je usmjerena na rad s tinejdžerima i izazove s kojima se suočavaju. Voditeljica je i suautorica Bibioterapijskog laboratorija, šestomjesečnog edukativno – iskustvenog programa udruge, koji se provodi petu godinu zaredom i kojeg je zajedno s Ivanom Bašić predstavila na Prvoj europskoj biblioterapijskoj konferenciji u Budimpešti, u listopadu 2024. godine.
Marija Biljan, kulturna antropologinja koja je kroz dugogodišnje suradnje s različitim udrugama provodila projekte i neformalne edukacije na teme kreativnog mapiranja, biblioterapije i terapijskog pisanja. Još od studijskih dana na različite načine promišlja pitanja identiteta i pripadanja koje istražuje kroz razne metode terapijskog pisanja. Živeći u raznim mediteranskim gradovima razvila je umjetničko-antropološki projekt Grad kao osoba koji istražuje odnos stanovnika prema gradovima u kojima žive. Trenutno je posvećena razvoju radionica koje povezuju somatiku i intuitivno pisanje kao načine dubljeg povezivanja s vlastitim tijelom, unutarnjim glasom i osobnom pričom.
Iva Živković, profesorica kroatistike, hispanistike i knjižničarka. U proljeće 2024. godine postaje prva certificirana instruktorica pisanja dnevnika po Journal to The Self metodi u Hrvatskoj. Program je završila pod mentorstvom Kathleen Adams, poznate američke spisateljice, psihoterapeutkinje i terapeutkinje pisanjem, koju je imala priliku upoznati i uživo na journaling seminaru u Salzburgu u svibnju 2025. godine. Posljednje dvije godine organizirala je, uživo i online, više radionica pisanja dnevnika. Na svojoj Instagram stranici @pisi.dnevnik intenzivno promiče pisanje dnevnika u svrhu osobnog rasta i razvoja te očuvanja i poboljšanja mentalnog zdravlja ljudi svih dobnih skupina. Članica je više domaćih i inozemnih organizacija za terapijsko pisanje, biblioterapiju i pisanje dnevnika.