Daniela Kulot - Gospodin Nosko nalazi prijatelja - Biblioterapija za djecu - Balans centar

Daniela Kulot: Gospodin Nosko nalazi prijatelja

Golden marketing, Zagreb, 2002.

vrijeme čitanja  Vrijeme čitanja: 3 min.

Gospodin Nosko bi želio prijatelja, ali da zna letjeti, radi sve što on želi, ne voli čitati isto kao i on, obožava sladoled od malina s majonezom i čokoladne kekse!

Nije lako naći prijatelja, a pogotovo kad se stalno seliš. Gospodin Nosko ima tu nevolju da živi u hodajućem drvetu koje svako jutro može osvanuti na drugom mjestu. Jednoga dana drvo doluta do jata gavranova. Nosko i gavran u svojoj će potrazi za prijateljstvom iskusiti brojne osjećaje koji katkad nisu ugodni, ali naučit će i važnu lekciju o prihvaćanju prijatelja takvim kakav je, o prilagođavanju, dijeljenju vlastite sreće s drugima. Shvatit će da je znati čitati važno kao i znati letjeti ili, u našem svijetu, možda igrati nogomet.

Gospodin Nosko nalazi prijatelja je priča za djecu od 4 do 8 godina o potrazi za pravim prijateljem koja je otežana zbog selidbe, a korisna je i za roditelje koji žele pružiti podršku djetetu u svakodnevnim izazovima dječjih prijateljstava.

Daniela Kulot - Gospodin Nosko nalazi prijatelja - Biblioterapija za djecu - Balans centar

Zanimljivi zadaci i igre

  1. Zamislite da ste s djetetom šetali po šumi. Putem vas je uhvatila kiša, pa ste morali potražiti sklonište. Tamo ste zaspali, a kad ste se ujutro probudili našli ste se na velikoj livadi punoj neobičnih predmeta. Prošetali ste livadom i uzeli u ruku neki predmet. Neka svatko kaže što je pronašao, za što taj predmet služi i po čemu je neobičan. Možete zamisliti koje god predmete želite, obične s neobičnim moćima ili neke potpuno nove, originalne predmete iz mašte.
  2. Zajedno s djetetom izradite jelovnik „Šumske slastičarne“ ili jelovnik restorana „Kod Noska“, „K hodajućem drvetu“ili nekog drugog naziva koje dijete odabere. Osim sladoleda od malina s majonezom restoran može nuditi još mnoštvo neobičnih slastica i jela.
  3. Gospodin Nosko objavio je oglas za podstanara tj. nadstanara u svom hodajućem drvetu. Nada se pronaći nadstanara koji će postati njegov dobar prijatelj. U kuvertu stavimo slike životinja koje su se javile na oglas (snješko, kralj, konj, krokodil, medo, praščić, ptica trkačica, robot i pas). Dijete izvlači karticu s likom, treba reći tko je i zašto bi baš on mogao postati Noskov dobar prijatelj.
  4. Prisjetite se bajki i priča koje ste čitali, razgovarajte o tome gdje žive likovi u bajkama, posudite knjige i pogledajte zajedno ilustracije njihovih domova, naslikajte kuće ili ih izradite od kutija za cipele ili veće kartonske kutije u koju dijete moze ući. Iistraživanje kuća iz bajki može biti i dugotrajnija aktivnost. Prisjetite se samo Male sirene, arhitektonskih pokušaja tri pračića, Ježeve kućice i drugih.
  5. Izradite zajedno s djetetom popis priča za laku noć gavrana Kljuna. Što mislite koje bi se priče svidjele gavranu, a koje Nosku?

Daniela Kulot - Gospodin Nosko nalazi prijatelja - Biblioterapija za djecu - Balans centar

Pitanja za razgovor s djetetom

  • Zašto gospodin Nosko nije bio sretan?
  • Zašto nije imao prijatelja?
  • U kakvoj je kući živio Nosko?
  • Što je loše u tome ako se netko stalno seli?
  • Što je dobro u tome ako se netko stalno seli?
  • Kakvog je prijatelja želio imati gospodin Nosko?
  • Što je znao raditi gospodin Nosko, a što gavran Kljun?
  • Gospodin Nosko je rekao da nije važno što gavran zna čitati. Što misliš o tome?
  • Kako bi se ti osjećao kad bi ti netko rekao da nije važno što nešto znaš raditi?
  • Rekao je gavranu da ne želi dijeliti svoje hodajuće drvo s nekim tko ne zna letjeti. Što misliš o tome?
  • Što misliš kako se gavran zbog toga osjećao?
  • Što je bilo zajedničko Nosku i gavranu?
  • Što je gavran radio po cijele dane?
  • Što je o tome mislio Nosko?
  • Nosko je rekao gavranu da mora letjeti ako želi biti njegov prijatelj. Što misliš o tome?
  • Što je gavran radio kako bi Nosko mislio da zna letjeti?
  • Što misliš, zašto je to gavran radio?
  • Što mu je rekao?
  • Što je rekao gavran?
  • Je li ga Nosko pokušao odvratiti od selidbe?
  • Kako se Nosko osjećao nakon što se gavran odselio?
  • Zašto je Nosko odlučio da više nikad neće prvi prići gavranu?
  • Što je prkos?
  • Što je saznao Nosko od gavranova?
  • Kako se svi ponašaju prema gavranu zato što ne zna letjeti?
  • Gavrani su rekli da je letenje važnije od čitanja. Što misliš o tome?
  • U knjizi piše da je Noska pekla savjest jer je govorio da želi imati za prijatelja samo nekog tko zna letjeti. Kakav je osjećaj kad te peče savjest? Pokušaj objasniti.
  • Što je Nosko želio?
  • Nosko i gavran su se zagrlili i morali su naizmjence smijati se i plakati. Kako to da su plakali?
  • Osim što se ispričao, Nosko je napravio još dvije dobre stvari za gavrana. Što je to napravio?
  • Što je gavran sada radio drugačije nego prije?
  • Što misliš, koje priče je gavran čitao Nosku?
  • Kako se osjećao Nosko?
Literatura:

Zalar, D. Slikovnica i dijete: kritička i metodička bilježnica 1. Zagreb : Golden marketing-Tehnička knjiga, 2008.

Pretplatite se
Obavijestite me
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments
Share This