Daniela Kulot - Gospodin Nosko nalazi prijatelja - Biblioterapija za djecu - Balans centar

Daniela Kulot: Gospodin Nosko nalazi prijatelja

Golden marketing, Zagreb, 2002.

vrijeme čitanja  Vrijeme čitanja: 3 min.

Gospodin Nosko bi želio prijatelja, ali da zna letjeti, radi sve što on želi, ne voli čitati isto kao i on, obožava sladoled od malina s majonezom i čokoladne kekse!

Nije lako naći prijatelja, a pogotovo kad se stalno seliš. Gospodin Nosko ima tu nevolju da živi u hodajućem drvetu koje svako jutro može osvanuti na drugom mjestu. Jednoga dana drvo doluta do jata gavranova. Nosko i gavran u svojoj će potrazi za prijateljstvom iskusiti brojne osjećaje koji katkad nisu ugodni, ali naučit će i važnu lekciju o prihvaćanju prijatelja takvim kakav je, o prilagođavanju, dijeljenju vlastite sreće s drugima. Shvatit će da je znati čitati važno kao i znati letjeti ili, u našem svijetu, možda igrati nogomet.

Gospodin Nosko nalazi prijatelja je priča za djecu od 4 do 8 godina o potrazi za pravim prijateljem koja je otežana zbog selidbe, a korisna je i za roditelje koji žele pružiti podršku djetetu u svakodnevnim izazovima dječjih prijateljstava.

Daniela Kulot - Gospodin Nosko nalazi prijatelja - Biblioterapija za djecu - Balans centar

Zanimljivi zadaci i igre

  1. Zamislite da ste s djetetom šetali po šumi. Putem vas je uhvatila kiša, pa ste morali potražiti sklonište. Tamo ste zaspali, a kad ste se ujutro probudili našli ste se na velikoj livadi punoj neobičnih predmeta. Prošetali ste livadom i uzeli u ruku neki predmet. Neka svatko kaže što je pronašao, za što taj predmet služi i po čemu je neobičan. Možete zamisliti koje god predmete želite, obične s neobičnim moćima ili neke potpuno nove, originalne predmete iz mašte.
  2. Zajedno s djetetom izradite jelovnik „Šumske slastičarne“ ili jelovnik restorana „Kod Noska“, „K hodajućem drvetu“ili nekog drugog naziva koje dijete odabere. Osim sladoleda od malina s majonezom restoran može nuditi još mnoštvo neobičnih slastica i jela.
  3. Gospodin Nosko objavio je oglas za podstanara tj. nadstanara u svom hodajućem drvetu. Nada se pronaći nadstanara koji će postati njegov dobar prijatelj. U kuvertu stavimo slike životinja koje su se javile na oglas (snješko, kralj, konj, krokodil, medo, praščić, ptica trkačica, robot i pas). Dijete izvlači karticu s likom, treba reći tko je i zašto bi baš on mogao postati Noskov dobar prijatelj.
  4. Prisjetite se bajki i priča koje ste čitali, razgovarajte o tome gdje žive likovi u bajkama, posudite knjige i pogledajte zajedno ilustracije njihovih domova, naslikajte kuće ili ih izradite od kutija za cipele ili veće kartonske kutije u koju dijete moze ući. Iistraživanje kuća iz bajki može biti i dugotrajnija aktivnost. Prisjetite se samo Male sirene, arhitektonskih pokušaja tri pračića, Ježeve kućice i drugih.
  5. Izradite zajedno s djetetom popis priča za laku noć gavrana Kljuna. Što mislite koje bi se priče svidjele gavranu, a koje Nosku?

Daniela Kulot - Gospodin Nosko nalazi prijatelja - Biblioterapija za djecu - Balans centar

Pitanja za razgovor s djetetom

  • Zašto gospodin Nosko nije bio sretan?
  • Zašto nije imao prijatelja?
  • U kakvoj je kući živio Nosko?
  • Što je loše u tome ako se netko stalno seli?
  • Što je dobro u tome ako se netko stalno seli?
  • Kakvog je prijatelja želio imati gospodin Nosko?
  • Što je znao raditi gospodin Nosko, a što gavran Kljun?
  • Gospodin Nosko je rekao da nije važno što gavran zna čitati. Što misliš o tome?
  • Kako bi se ti osjećao kad bi ti netko rekao da nije važno što nešto znaš raditi?
  • Rekao je gavranu da ne želi dijeliti svoje hodajuće drvo s nekim tko ne zna letjeti. Što misliš o tome?
  • Što misliš kako se gavran zbog toga osjećao?
  • Što je bilo zajedničko Nosku i gavranu?
  • Što je gavran radio po cijele dane?
  • Što je o tome mislio Nosko?
  • Nosko je rekao gavranu da mora letjeti ako želi biti njegov prijatelj. Što misliš o tome?
  • Što je gavran radio kako bi Nosko mislio da zna letjeti?
  • Što misliš, zašto je to gavran radio?
  • Što mu je rekao?
  • Što je rekao gavran?
  • Je li ga Nosko pokušao odvratiti od selidbe?
  • Kako se Nosko osjećao nakon što se gavran odselio?
  • Zašto je Nosko odlučio da više nikad neće prvi prići gavranu?
  • Što je prkos?
  • Što je saznao Nosko od gavranova?
  • Kako se svi ponašaju prema gavranu zato što ne zna letjeti?
  • Gavrani su rekli da je letenje važnije od čitanja. Što misliš o tome?
  • U knjizi piše da je Noska pekla savjest jer je govorio da želi imati za prijatelja samo nekog tko zna letjeti. Kakav je osjećaj kad te peče savjest? Pokušaj objasniti.
  • Što je Nosko želio?
  • Nosko i gavran su se zagrlili i morali su naizmjence smijati se i plakati. Kako to da su plakali?
  • Osim što se ispričao, Nosko je napravio još dvije dobre stvari za gavrana. Što je to napravio?
  • Što je gavran sada radio drugačije nego prije?
  • Što misliš, koje priče je gavran čitao Nosku?
  • Kako se osjećao Nosko?
Literatura:

Zalar, D. Slikovnica i dijete: kritička i metodička bilježnica 1. Zagreb : Golden marketing-Tehnička knjiga, 2008.

Subscribe
Notify of
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments
Možda će Vas zanimati…
Termini novih webinara za 2025. godinu!

Termini novih webinara za 2025. godinu!

Neki od webinara nudit će teorijski okvir za razumijevanje postupaka koji se koriste u organizaciji biblioterapijskih radionica, dok će jedan dio webinara biti biblioterapijske radionice na kojima će se razgovarati o odabranom tekstu. Svaki webinar može se pohađati zasebno, a po završetku dobivate potvrdu o stručnom usavršavanju iz područja biblioterapije.

Balans centar predstavio Biblioterapijski laboratorij na Prvoj europskoj konferenciji za biblioterapiju u Budimpešti, 4. i 5. listopada 2024. godine

Balans centar predstavio Biblioterapijski laboratorij na Prvoj europskoj konferenciji za biblioterapiju u Budimpešti, 4. i 5. listopada 2024. godine

Početkom listopada, točnije 4. i 5. listopada ove godine, u prekrasnoj Andrassyevoj ulici u Budimpešti, održala se Prva europska konferencija za biblioterapiju (https://poetrytherapy.eu/) na kojoj su se predstavili poetski terapeuti iz cijele Europe. Svaka je država bila zastupljena barem s jednim izalagačem, dok je iz Hrvatske bilo čak osam izlagača! Skup je organizirala Hungarian Association for Biblio/Poetry Therapy (Hungary, University of Pécs), na čelu s profesoricom Judit Beres.

Share This