U mračnoj spilji rodio se zmajić čija je krljušt bila plave boje, pa su ga roditelji nazvali Azuro.
Zna se kakvi su zmajevi, koje su njihove osobine i navike. Oni su crveni, crni ili zeleni i rigaju vatru. Međutim, Azuro je po svemu drugačiji od drugih. Osim što je plave boje, on ne riga vatru nego vodu. Njegova pustolovina života počinje u trenutku kad ga starješine protjeraju iz njegove spilje.
Ovo je knjiga za djecu od 4 do 8 godina, problemska slikovnica posvećena djeci koja boluju od Williamsovog sindroma, rijetkog genetskog poremećaja i svima onima koji se osjećaju odbačeno, koji prvi put dolaze u novu sredinu gdje nikoga ne poznaju, koji trpe ismijavanje svojih vršnjaka. Knjiga je to koja daje snagu svima onima u potrazi za svojim mjestom pod suncem, djeci koja svaki dan moraju otvarati vrata učionice u kojoj znaju da nisu dobrodošla, izložena kritici i osjećaju nevjerojatne samoće, kao da su sama na čitavom svijetu, kao da je vječni mrak i ne postoji šansa da će ikada ugledati svjetlo, djeci koja znaju kako je osjećati bol zbog tuđeg podsmijeha, koja su s vremenom usvojila samokritičnost i primorana su živjeti s tim osjećajem da nisu dobrodošla, voljena i dovoljna.
Zanimljivi zadaci i igre:
- Neka dijete uzme jednu običnu bijelu majicu, po mogućnosti staru, i uredi je po svom koristeći tempere, flomastere ili boje za odjeću koje se ne ispiru. To će biti djetetova posebna originalna majica, podsjetnik kako smo jedinstveni i neponovljivi i kako svojim trudom možemo puno toga učiniti.
- Ako vam se svidio Azuro, posudite i druge zanimljive knjige o zmajevima:
Dugald Steer: Zmajologija
Gillian Doherty: Priče o zmajevima
Jules Bass: Zmaj Biljoljub
David Melling: Kraljevska pusa. - Uzmite veliku rolu papira i rastegnite je preko cijelog poda u sobi. To mogu biti i listovi A4 papira na poleđini međusobno spojeni selotejpom. Olovkom ili flomasterom nacrtajte oblik jednog dugačkog zmaja i onda ga zajedno s djetetom obojite po želji. To je zabavna aktivnost u kojoj može sudjelovati više djece. Svatko može crtati svoj dio zmaja.
- Dijete hoda, a vi ga za to vrijeme promatrate. Nakon toga dajete pozitivne primjedbe o načinu na koji je hodao/la. Poslije pokušajte hodatina potpuno isti način da zaista osjetite kakav je osjećaj hodati kao druga osoba. Nakon toga se možete zamijeniti. Igra je također pogodna za grupu djece.
- Za ovu igru potrebno vam je klupko vune. Primite nit i izgovorite neku jednostavnu rečenicu kao što je npr. „Volim jesti sladoled” i dodajte klupko djetetu tako da ga zakotrljate po podu. Dijete će uzeti klupko i reći svoje mišljenje o sladoledu. Nakon toga opet klupko dodaje vama držeći u ruci nit vune. Cilj igre je pokazati kako smo različiti, ali opet povezani zajedničkim nitima koje nas vežu. U igru možete uključiti drugu djecu i odrasle osobe.
Pitanja za razgovor s djetetom:
- Je li ti se ikada dogodilo da si nešto jako želio/la savladati, ali zbog nekog razloga nisi mogao/la? Kakav je to osjećaj?
- Znaš li neko dijete kojem su se rugali? Što misliš kako se on/a osjećao/la?
- Što misliš zašto se netko ruga drugome?
- Zašto su se drugi zmajevi rugali Azuru?
- Što možemo učiniti kako bismo pomogli djeci kojoj se netko drugi ruga?
- Što bi se dogodilo kad bismo svi bili isti?
- Zašto je dobro što su ljudi različiti?