Laurent i Olivier Souillé - Azuro - plavi zmaj - Balans centar za biblioterapiju

Laurent i Olivier Souillé: Azuro – plavi zmaj

Znanje, Zagreb, 2019.

vrijeme čitanja  Vrijeme čitanja: 2 min.

U mračnoj spilji rodio se zmajić čija je krljušt bila plave boje, pa su ga roditelji nazvali Azuro.

Zna se kakvi su zmajevi, koje su njihove osobine i navike. Oni su crveni, crni ili zeleni i rigaju vatru. Međutim, Azuro je po svemu drugačiji od drugih. Osim što je plave boje, on ne riga vatru nego vodu. Njegova pustolovina života počinje u trenutku kad ga starješine protjeraju iz njegove spilje.

Ovo je knjiga za djecu od 4 do 8 godina, problemska slikovnica posvećena djeci koja boluju od Williamsovog sindroma, rijetkog genetskog poremećaja i svima onima koji se osjećaju odbačeno, koji prvi put dolaze u novu sredinu gdje nikoga ne poznaju, koji trpe ismijavanje svojih vršnjaka. Knjiga je to koja daje snagu svima onima u potrazi za svojim mjestom pod suncem, djeci koja svaki dan moraju otvarati vrata učionice u kojoj znaju da nisu dobrodošla, izložena kritici i osjećaju nevjerojatne samoće, kao da su sama na čitavom svijetu, kao da je vječni mrak i ne postoji šansa da će ikada ugledati svjetlo, djeci koja znaju kako je osjećati bol zbog tuđeg podsmijeha, koja su s vremenom usvojila samokritičnost i primorana su živjeti s tim osjećajem da nisu dobrodošla, voljena i dovoljna.

Zanimljivi zadaci i igre:

  1. Neka dijete uzme jednu običnu bijelu majicu, po mogućnosti staru, i uredi je po svom koristeći tempere, flomastere ili boje za odjeću koje se ne ispiru. To će biti djetetova posebna originalna majica, podsjetnik kako smo jedinstveni i neponovljivi i kako svojim trudom možemo puno toga učiniti.
  2. Ako vam se svidio Azuro, posudite i druge zanimljive knjige o zmajevima:
    Dugald Steer: Zmajologija
    Gillian Doherty: Priče o zmajevima
    Jules Bass: Zmaj Biljoljub
    David Melling: Kraljevska pusa.
  3. Uzmite veliku rolu papira i rastegnite je preko cijelog poda u sobi. To mogu biti i listovi A4 papira na poleđini međusobno spojeni selotejpom. Olovkom ili flomasterom nacrtajte oblik jednog dugačkog zmaja i onda ga zajedno s djetetom obojite po želji. To je zabavna aktivnost u kojoj može sudjelovati više djece. Svatko može crtati svoj dio zmaja.
  4. Dijete hoda, a vi ga za to vrijeme promatrate. Nakon toga dajete pozitivne primjedbe o načinu na koji je hodao/la. Poslije pokušajte hodatina potpuno isti način da zaista osjetite kakav je osjećaj hodati kao druga osoba. Nakon toga se možete zamijeniti. Igra je također pogodna za grupu djece.
  5. Za ovu igru potrebno vam je klupko vune. Primite nit i izgovorite neku jednostavnu rečenicu kao što je npr. „Volim jesti sladoled” i dodajte klupko djetetu tako da ga zakotrljate po podu. Dijete će uzeti klupko i reći svoje mišljenje o sladoledu. Nakon toga opet klupko dodaje vama držeći u ruci nit vune. Cilj igre je pokazati kako smo različiti, ali opet povezani zajedničkim nitima koje nas vežu. U igru možete uključiti drugu djecu i odrasle osobe.

Pitanja za razgovor s djetetom:

  1. Je li ti se ikada dogodilo da si nešto jako želio/la savladati, ali zbog nekog razloga nisi mogao/la? Kakav je to osjećaj?
  2. Znaš li neko dijete kojem su se rugali? Što misliš kako se on/a osjećao/la?
  3. Što misliš zašto se netko ruga drugome?
  4. Zašto su se drugi zmajevi rugali Azuru?
  5. Što možemo učiniti kako bismo pomogli djeci kojoj se netko drugi ruga?
  6. Što bi se dogodilo kad bismo svi bili isti?
  7. Zašto je dobro što su ljudi različiti?
Pretplatite se
Obavijestite me
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments
Share This