Pod maskom

Radionica POD MASKOM za štićenike Centra za pružanje usluga u zajednici Zagreb – Dugave

vrijeme čitanja  Vrijeme čitanja: 2 min.

Radionica Pod maskom nastala je za susret sa štićenicima Centra za pružanje usluga u zajednici Zagreb -Dugave s kojima je suradnju dogovorila Romina Bengez, predsjednica udruge Nova stranica. Radionica je izvedena 3.6.2019. u prostorijama Centra Dugave, a posjetilo ju je desetak djece i mladih različitih uzrasta. S obzirom da sam unaprijed znala da će publika biti raznovrsna, pojednostavljeno govoreći, osmislila sam radionicu za koju sam se nadala da će biti zanimljiva i korisna svima. 

Razmišljajući o riječi DOM u nazivu institucije u koju smo išle i o specifičnoj prirodi situacije koja je povezala sve te mlade ljude na jednom mjestu, pojavila mi se u mislima slika SVRATIŠTA kao mjesta na koje čovjek dođe kako bi se mogao odmoriti i dalje nastaviti svoje putovanje. Iz te polazne točke razvila sam  priču u koju sam uvela svoju publiku. 

Cilj je bio potaknuti imaginaciju i identifikaciju. 

Radionica optimalno traje sat i pol vremena.  

Struktura radionice: 

1. Motivacija za rad (razgovor s polaznicima) 
Volite li se maskirati? U što ste se maskirali prethodnih godina? Zašto ste izabrali takav kostim? 
Zbog kojih se sve razloga ljudi maskiraju? 

2. Uvođenje u priču 
Pokazujem im na prezentaciji nekoliko različitih maski i postavljam pitanje što misle zašto su se ljudi koji stoje iza njih maskirali. Pretpostavke su razne, motivi za stavljanje maske su vrlo različiti: skrivaju se od nekoga, ne žele da ih se vidi, srame se, strah ih je, bježe od policije, nešto su loše napravili, umorni su pa žele mir od obožavatelja isl. 

3. Postavljanje priče 
Zamislite da jedne večeri u vaš dom dođe nepoznata osoba skrivena pod maskom i zatraži kod vas smještaj za jednu noć. Pod kakvom se maskom skriva stranac ili strankinja? Nacrtajte masku svog neznanca. 

4. Crtanje 
Polaznici crtaju masku osobe koje se kod njih skrila. (Napomena: Ovaj dio zadatka se može provesti kao grupni rad tako što se polaznike pripremi da će zajedno stvarati identitet osobe, vizualni i psihološki, koja ih je posjetila.To se može provesti u dobro povezanim grupama.) Pomažem im u stvaranju vizualnog identiteta maske potičući ih na oblikovanje detalja, dodavanje boje, isticanje oblika. 

5. Stvaranje priče 
Tko se krije pod maskom? Odakle dolazi? Zašto se skriva? Hoće li nastaviti svoje putovanje? Gdje će dalje otputovati? Pitanja se mogu prilagoditi grupi s kojom radimo, ovisno o dobi ili specifičnim problemima, ako postoje, u grupi. (Npr. Ima li prijatelje? Je li zaljubljen/a? Ima li obitelj? U kakvim je odnosima sa svojom obitelji? Osjeća li se usamljeno? Je li sretan/sretna? Kako se snalazi u društvu? itd.) 
Polaznici stvaraju priču o svojim maskama, pojedinačno ili u grupama (ovisi kako su započeli). Zapisuju svoje priče. 

6. Otkrivanje zagonetke 
Pokazujem svima nekoliko maski, uz dopuštenje osobe koja je crtala. Dok pred njima držim masku, ostali pogađaju tko se krije ispod maske. Na kraju nam osoba koja je crtala otkriva identitet osobe, njezinu priču. 

Napomena: Ovdje se u našoj prvoj radionici provedenoj u Dugavama dogodilo nešto zanimljivo –  priča osobe koja stoji iza maske bila je u velikoj suprotnosti (kod nekoliko sudionika) s onim što su drugi vidjeli u maski…  

7. Iza maske – stvaranje zajedničke pjesme  

Radionica završava stvaranjem zajedničke pjesme na temu “Iza maske”. Počinjem stihovima: 
“Iza maske je čovjek koji voli crveno..”, a svatko sljedeći nadograđuje pjesmu svojim stihovima koji počinju na isti ili sličan način (“Iza maske je čovjek koji…”). Na kraju čitamo zajedničku pjesmu. 

Pretplatite se
Obavijestite me
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
View all comments
Možda će Vas zanimati…
WEBINARI TIJEKOM LJETA!

WEBINARI TIJEKOM LJETA!

U tri online radionice koje vam nudimo tijekom ljeta upoznat ćemo vas s nekim od postupaka koji su važni u istraživačkom dijelu pripreme biblioterapijskog susreta. Polaznici će dobiti uvid u teoriju pripreme susreta, ali će odmah potom učiti na primjerima, istražujući samostalno i u grupi, dijeleći svoja razmišljanja i pretpostavke.

Share This